گوزل بلاگ وبلاگی جهت رشد علم و دانش شما

گوزل بلاگ وبلاگی جهت رشد علم و دانش شما

گوزل بلاگ وبلاگی جهت رشد علم و دانش شما

گوزل بلاگ وبلاگی جهت رشد علم و دانش شما

آپارتمان مشهد

آپارتمان مشهد

اولین مسئله در ساخت و ساز ساختمان فونداسیون و آپارتمان نقلی در مشهد  است. شاید خیلی ها این اصطلاح را فقط در اصلاحات شنیده باشند و با آن آشنایی نداشته باشند. فونداسیون به فرآیند مقاوم سازی ساختمان گفته می شود. اساساً فونداسیون می تواند بخش قابل توجهی از نیروی تولید شده توسط آپارتمان را جذب کرده و آن را به زمین منتقل کند.

با انتقال نیروی ساختمان به زمین ارتعاشاتی که ساختمان را تهدید می کند به حداقل می رسد و نتیجه این کار استحکام بالای سازه خواهد بود.

رهن و اجاره آپارتمان در مشهد

همانطور که از نام آن پیداست، این مرحله با استفاده از آجرهای دیوارهای پیش ساخته همراه است. دیوارهای پیش ساخته مقرون به صرفه تر هستند. استحکام بیشتری دارند و البته عایق صوتی و حرارتی بهتری نسبت به آجر دارند.
گچ کاری یا سفید کاری نیز به این صورت انجام می شود که گچ را روی دیوارها تسطیح کرده و سپس آن را کاملاً کوبیده می کنند تا مشکلی برای رنگ آمیزی پیش نیاید.

رهن و اجاره آپارتمان قیمت مناسب در مشهد

لازمه اخذ مجوز برای شروع ساخت ساختمان، داشتن اسناد مالکیت و زمین، مشخصات هویتی و مهندس ناظر منصوب می باشد. پس از دریافت مجوز، ساخت و ساز می تواند آغاز شود.

شالوده های ساختمان اغلب برای تحمل بارهای سازه ای ضعیف هستند. بسیاری از تکنیک ها مانند تسلیح خاک و استفاده از مقاطع سبک در قاب سازه در افزایش استحکام و کاهش وزن ساختمان ها مفید است. در این زمینه موثرترین و در عین حال گران ترین گزینه شمع های کوبی هستند. در فرآیند شمع بندی از سازه های ستون مانند برای انتقال بارهای ساختمانی به لایه های عمیق تر زیر پی استفاده می شود.

رهن آپارتمان تا 50 میلیون در مشهد

در مرحله دوم ساخت به نصب یراق آلات می رسیم، نصب و اجرای یراق آلات شامل اصول نوع ساخت می باشد که در قسمت های مختلف ساختمان متفاوت است.
فرآیندی که در آن میلگردها و سایر مصالح فولادی به ترتیب اولیه مونتاژ می شوند و با جوش به هم متصل می شوند، در واقع به دلیل شکننده بودن بتن و مقاومت کمی در برابر نیروهای کششی، آرماتور مورد استفاده قرار می گیرد و آزمایش می شود. مرحله روش قرار دادن آرماتورها متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم:

برای افزایش مقاومت کششی بتن از آرماتورهای طولی و عرضی (ارماتور مستقیم) استفاده می شود.
خموت برای مقاومت در برابر نیروی برشی، جلوگیری از انتشار ترک های بتن و کمانش میلگردهای طولی در اثر برگشت میله استفاده می شود.
از آرماتور ادکا برای مقاومت در برابر لنگرهای مثبت و منفی دو قسمت تیر و نیروی برشی استفاده می شود.
طاق برای حمایت و حفاظت بین دو شبکه میلگرد بتنی در کف ساختمان استفاده می شود

اجاره آپارتمان کمتر از 5 میلیون در مشهد

وصله آرماتور چیست؟

به دلیل اینکه طول میلگرد ها محدود است برای متصل کردن دو یا چند میلگرد باید تیم اجرایی پروژه طول آن را به دست آورند که به آن وصله آرماتور گویند.

انواع وصله آرماتور

  • وصله پوشش (lap splices)
  • وصله چوشی (welded splice)
  • وصله انتهای اتکایی (end-bearing splice)
  • وصله مکانیکی (mechanical splices)

وصله پوشش (lap splices)

وصله های پوششی ارزان ترین و رایج ترین انواع وصله آرماتور می باشد در این نوع وصله دو سر میلگر را در مجاور هم قرار داده می شود و به وسیله وصله به هم متصل می شود.

انواع روش های وصله پوشش (lap splices)

  • وصله پوششی تماسی(contact lap splices)
  • وصله پوششی غیر تماسی (non-contact splices)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد